Ekonomia

Jak inwestować w rozwój pracownika?

Na współczesnym rynku pracy trzeba jak nigdy wcześniej liczyć się z potrzebami pracowników. Kiedy mają zapewnioną dobrą pracę, przychodzi czas na rozwój. Jeśli pracodawca nie jest w stanie im go zapewnić, a do tego unika jak ognia wydawania na nich pieniędzy, na przykład na wyjazdy na szkolenia, to nie uda mu się zbudować zgranego i lojalnego zespołu. W pracownika trzeba inwestować, ale nie można robić tego byle jak.

Aby rozwój pracownika przebiegał sprawnie, trzeba porządnie go poznać. Oznacza to, że pracodawca od czasu do czasu powinien spędzić czas ze swoim zespołem albo przynajmniej przyjrzeć się wykonanej przez niego pracy i ocenić, w czym jego członkowie są dobrzy. Jeśli firma jest mała, każdy pracownik powinien być odpowiedzialny za coś innego. Zainwestowanie w szkolenia z odpowiedniej dziedziny to kluczowy ruch w zbudowaniu maksymalnie kompetentnego zespołu. Nie ma sensu wysyłać wszystkich na każde dostępne szkolenie, bo to tylko strata czasu. Każdy z nich musi być ekspertem w jednej dziedzinie.

Szkolenia powinny być dostosowane poziomem do pracownika. Nie ma sensu co roku wysyłać go na to samo szkolenie, które prowadzi ta sama osoba, która od dwudziestu lat nie zmieniła swojego programu. Zamiast tego poinformuj branże, że szukasz ciekawej oferty szkoleniowej, a osoby oferujące takie usługi same zaczną się do Ciebie zwracać. Musisz tylko wykazać się otwartością i cierpliwością. Bez tego nie uda Ci się znaleźć pakietu, który idealnie wpasuje się w twoje skupienie. Pamiętaj też o tym, że rozwój pracownika to nie tylko uczenie go o nowych technologiach, ale także inwestowanie w jego umiejętności miękkie.

Szkolenia z umiejętności miękkich przydają się każdemu pracownikowi, który na co dzień ma do czynienia z ludźmi. Niekoniecznie będą to tylko handlowcy. Do tej grupy na pewno zaliczają się kierownicy jednostek, sekretarki, dyrektorzy oraz osoby realizujące zamówienia i pracujące w zespołach. Czasami wystarczy raz na kilka lat wysłać pracownika na szkolenie z budowania pozytywnych więzi w zakładzie, a czasami co kilka miesięcy trzeba wykupić pakiet spotkań odnośnie najnowszych technik w sprzedaży. Takie podejście się jednak opłaca, bo porządnie wyszkolony pracownik lepiej wykonuje swoją pracę.

Similar Posts